ARFARA NEWS  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  Κυριακή 19 Αυγούστου 2018 .
~




~  ** 19 Αυγούστου: Εορτή του Αγίου Ανδρέα του Στρατηλάτου
Τη μνήμη του Αγίου Ανδρέα του Στρατηλάτου και των συν αυτώ Μαρτυρησάντων τιμά σήμερα, 19 Αυγούστου, η Εκκλησία μας. Οι στρατιώτες ήταν κυριευμένοι από φόβο, λόγω του ότι ο εχθρός ήταν πολυάριθμος και είχε πολλές νίκες στο ενεργητικό του. Η αρχηγία του μικρού σώματος στρατιωτών είχε ανατεθεί από τον αρχιστράτηγο Αντίοχο σε ένα γενναίο χριστιανό αξιωματικό, τον Ανδρέα.    Βεβαίωσε λοιπόν ο Ανδρέας τους στρατιώτες του πως ο θρίαμβος της νίκης θα είναι με το μέρος τους, αν όλοι με πραγματική πίστη επικαλεσθούν τον παντοδύναμο Θεό των χριστιανών. Διότι όλα τα κατορθώματα των χριστιανών επιτυγχάνονται «σὺν τὴ δυνάμει τοῦ Κυρίου ἠμῶν Ἰησοῦ Χρίστου» (Α’ προς Κορινθίους, ε’ 4). Με τη δύναμη, δηλαδή, του Κυρίου μας Ιησού Χριστού.  Πράγματι, τα λόγια του Ανδρέα ανύψωσαν το ηθικό των στρατιωτών, με αποτέλεσμα να συντρίψουν το πολυπληθές στράτευμα του εχθρού. Ο Αντίοχος επαίνεσε δημόσια το κατόρθωμα αυτό, αλλά όταν έμαθε ότι οι στρατιώτες ειλκύσθηκαν από τον Ανδρέα στο χριστιανισμό, έστειλε 1000 στρατιώτες να τους αφοπλίσουν και να τους στείλουν στα σπίτια τους. Ο Ανδρέας, όμως, μετά από συζήτηση είλκυσε κι αυτούς στο χριστιανισμό.  Εξοργισμένος τότε ο Αντίοχος, έστειλε ειδικό σώμα με έμπιστους αξιωματικούς και σκότωσε όλους τους χριστιανούς στρατιώτες. Ήταν στον αριθμό δύο χιλιάδες πεντακόσιοι ενενήντα τρεις (2593)!  Απολυτίκιο:  Ήχος γ’. Θείας πίστεως. Θείας πίστεως, τη δυvαστεία, προσενήνοχας, ως στρατηγέτης, τω Παντάνακτι στρατόν θεοσύλλεκτον τύπος γαρ τούτων Ανδρέα γενόμενος, μαρτυρικώς συν αυτοίς ηνδραγάθησας. Μεθ’ ων πρέσβευε, Κυρίω τω σε δοξάσαντι, δωρήσασθαι ημιν το μέγα έλεος.





~   Δεν βιώνουμε τη χριστιανική αλήθεια όπως τη βίωναν οι Αγιοι 
Γράφει ο π. Συμεών Κραγιόπουλος

Ομλία η οποία εξεφωνήθη στις 08/08/016η κατά σειρά παράκληση την περίοδο του Δεκαπενταύγουστου.
Πάλι είμαστε εδώ να πούμε ό,τι μας φωτίσει ο Θεός. Τώρα βέβαια καθένας τα λέμε όπως νομίζουμε ότι είναι καλύτερα, και η αλήθεια είναι ότι συμβαίνει στις ημέρες μας να μιλούμε σαν να είμαστε ξένοι μεταξύ μας.  Είπαμε κι άλλη φορά ότι οι Πατέρες, οι άγιοι, μολονότι έζησαν σε διαφορετικές εποχές, σε πολύ μακρινές χρονικές αποστάσεις ο ένας από τον άλλο, αλλά και σε διαφορετικούς τόπους και σε διαφορετικές συνθήκες, και πάντοτε ο καθένας είναι προσαρμοσμένος στην εκάστοτε και εκασταχού (σε κάθε τόπο) πραγματικότητα, όμως όλοι μεταξύ τους έχουν το ίδιο Πνεύμα του Θεού και εξαγγέλλουν τις ίδιες αλήθειες του Θεού. Εκείνοι που διαφοροποιούνται είναι οι αιρετικοί και κάποιοι που θεωρούνται απλώς εκκλησιαστικοί συγγραφείς, όλοι όμως οι Πατέρες και όλοι οι άγιοι έχουν το ίδιο πνεύμα, και μολονότι καμιά φορά μιλούν και διαφορετική γλώσσα, λένε την ίδια αλήθεια του Θεού. Σήμερα, στις ημέρες μας είναι ένα πρόβλημα αυτό. Ταπεινή μου γνώμη είναι ότι δεν μπορούμε να μιλούμε έτσι που απλανώς να οδηγούμε τον λαό, δεν μπορούμε να είμαστε όντως συντονισμένοι με το πνεύμα του Θεού, με το πνεύμα των Πατέρων, δεν μπορούμε, όσο κι αν θέλουμε, να λέμε την αλήθεια του Θεού, εφόσον δεν βιώνουμε τη χριστιανική αλήθεια όπως την βίωναν οι άγιοι. Δεν είναι θέμα απλώς με το μυαλό, με τον νου να σκεφθείς ορισμένα πράγματα και να προσπαθήσεις να πεις την αλήθεια. Δεν αρκεί αυτό. Κι αν ακόμη πολύ προσεκτικά διατυπώσεις τις αλήθειες του Θεού, θα είναι άψυχες, και όχι απλώς δεν θα δίνουν ζωή, δεν θα ωφελούν, αλλά κάπου εκεί θα είναι και η πλάνη. Και απ’ αυτής της απόψεως αν είναι έτσι τα πράγματα, αλίμονό μας. Τώρα πασχίζουμε, εδώ στη γωνιά μας, να πούμε όντως την αλήθεια του Θεού. Ο Θεός γνωρίζει βέβαια. αν και, όπως λέγαμε σήμερα σε μια περίπτωση, και όπως έχουμε πει κι άλλες φορές -έτσι τουλάχιστον πιστεύω εγώ, έτσι το καταλαβαίνω- δεν μπορούμε, δεν επιτρέπεται ως χριστιανοί να φρονούμε ή να μιλούμε ή να τα παίρνουμε τα πράγματα έτσι που να είμαστε μέσα σε μια σύγχυση και σαν να μην είναι ξεκάθαρα τα πράγματα και σαν να μην ξέρουμε αν είναι αληθινά ή δεν είναι αληθινά αυτά που λέμε. Απλώς αναφερόμαστε στον Θεό, στα του Θεού, στην όλη αποκάλυψη του Θεού, αλλά σαν να είμαστε μέσα στα σύννεφα. Δεν μπορεί να είναι έτσι, δεν μπορεί. Ο άνθρωπος δεν μπορεί να βρει την αλήθεια  Ο ίδιος ο Θεός -προπαντός βέβαια έξω από τον κόσμο της Π. Διαθήκης, ιδιαίτερα εδώ στον ελλαδικό χώρο αλλά και όπου αλλού, που έψαχναν οι άνθρωποι-παρουσιαζόταν από τους ανθρώπους με διαφορετικό τρόπο. Ο ένας φιλόσοφος έλεγε έτσι, ο άλλος έλεγε αλλιώς, και οι ίδιοι διαπίστωναν ότι δεν μπορούν να πουν κάτι θετικό, κάτι αληθινό· έψαχναν.  Και όλο αυτό βέβαια διότι ο άνθρωπος, και όταν ακόμη είναι αναμάρτητος, είναι πεπερασμένος, είναι ένα δημιούργημα, και δεν μπορεί να βρει την αλήθεια και να πει την αλήθεια. Πολύ περισσότερο όταν είναι αμαρτωλός, όπως είναι όλη η ανθρωπότητα αμαρτωλή, τι να πει; Σκοτάδι εδώ, σκοτάδι εκεί. Έτσι ήταν, αλλά όμως ο Θεός αποφάσισε και ήρθε στη γη ως άνθρωπος χειροπιαστός. Θα μπορούσε να τα κανονίσει έτσι ώστε να ακούνε μόνο τη φωνή του, όσοι ζούσαν τότε. Δεν το έκανε όμως έτσι ο Θεός, διότι δεν θα μπορούσαν να είναι σίγουροι οι άνθρωποι ποιανού είναι αυτή η φωνή, ποιος λέει τα λόγια αυτά με τη φωνή που ακούγεται, χωρίς να βλέπουν τίποτε. Είναι συγκλονιστικό αυτό το γεγονός, ότι ο ίδιος ο Θεός ήρθε ως άνθρωπος επί της γης όπως όλοι οι άνθρωποι. Δεν διαφέρει σε τίποτε από τους ανθρώπους, εκτός από το ότι είναι αναμάρτητος. Κατά τα άλλα είναι άνθρωπος: τον βλέπουν οι άνθρωποι, συντρώγουν και συνομιλούν με αυτόν, τον ακούνε, τον ερωτούν, απαντάει. και όπως είπαμε και όπως το ξέρουμε, έκανε όλο αυτό το έργο ο Κύριος, όχι απλώς δηλαδή έγινε άνθρωπος και τον είδαν οι άνθρωποι, αλλά μίλησε έτσι που δεν μίλησαν ούτε οι προφήτες ούτε κανένας άλλος. Πέρα για πέρα ο λόγος του είχε αυτή τη σφραγίδα, ότι είναι Υιός του Θεού. «Ουδέποτε ελάλησεν άνθρωπος ως ούτος ο άνθρωπος». Και τελικά απέθανε ο Κύριος. Και όπως το έχουμε πει πολλές φορές, δεν απέθανε επειδή οι κακοί άνθρωποι τον σταύρωσαν. Αυτά όλα ήταν μέσα στην οικονομία του Θεού. Ο Κύριος γνώριζε ότι θα αποθάνει, και απέθανε εκουσίως για τη σωτηρία μας. Όχι βέβαια για να εντυπωσιάσει. Άνθρωπος έπρεπε να πεθάνει, άνθρωπος, φέροντας στην πλάτη του τις αμαρτίες όλου του κόσμου, αλλά ο άνθρωπος αμάρτησε, και γι’ αυτό πέθανε ο αναμάρτητος Κύριος. Νικάται κατά κράτος η αμαρτία με τον σταυρό και την ανάσταση του Κυρίου Λέγαμε χθες ότι πρέπει να στρωθούμε κάτω και να θελήσουμε να δώσουμε τον εαυτό μας άνευ όρων στον Θεό, για να καταλάβουμε τι έγινε, τι γίνεται, και να συμμορφωθούμε. Σκεφθείτε τώρα: ο ίδιος ο Θεός ήρθε ως άνθρωπος και είπε, είπε επί τρία ολόκληρα χρόνια, κι εσύ τώρα δεν νοιάζεσαι και πολύ-πολύ· απλώς το ξέρεις σαν ιστορία. Ποιος χριστιανός π.χ. έχει μέσα του ζήλο, έχει καημό καλά-καλά να μάθει τι είπε ο Κύριος, να γνωρίσει ποιό είναι το κήρυγμα του Κυρίου, ποια είναι η αποκάλυψή του, το Ευαγγέλιό του, το θέλημά του, οι εντολές του. «Πορευθέντες μαθητεύσατε πάντα τα έθνη, …διδάσκοντες αυτούς τηρείν πάντα όσα ενετειλάμην υμίν». Κι εσένα να μη σε νοιάζει καθόλου, αν διδάχθηκες όλα όσα ο Κύριος έδωσε ως εντολή στους μαθητάς του να τηρούν, και στη συνέχεια να πάνε να τα διδάξουν. Την Μ. Εβδομάδα συγκινούμαστε μεν αλλά πιο πολύ τον λυπόμαστε τον Χριστό: «Τον καημένο, τον πιάσανε, τον βασάνισαν, του φόρεσαν ακάνθινο στεφάνι, τον θανάτωσαν, χύθηκε το αίμα του”. Τον λυπόμαστε. Ενώ ο Κύριος μπορούσε να φύγει, μπορούσε να κανονίσει να μην τον πιάσουν καθόλου, να μην παραδοθεί, πέρα από το ότι μπορούσε να μην έρθει καθόλου στη γη, αλλά και που ήρθε, μπορούσε να τους ξεφύγει. Πώς το διαστρεβλώνουμε έτσι το πράγμα; Και πόσα δεν λένε: «Ήρθε ο Χριστός και κακοί άνθρωποι τον σταύρωσαν και έτσι σταυρώνουν και τους καλούς ανθρώπους σήμερα κλπ. κλπ.”. Ό,τι θέλουμε λέμε. Ο Χριστός, και οι μάρτυρες στη συνέχεια, που είναι μιμηταί του, δεν πέφτουν στα χέρια των ανθρώπων, όπως συμβαίνει ας πούμε σε άλλες περιπτώσεις: είσαι στα χέρια του άλλου, και θα σου κάνει ό,τι θέλει. Εκουσίως παραδόθηκε ο Χριστός, και οι μάρτυρες έπειτα παραδίδονται στο μαρτύριο εκουσίως, ενώ μπορούν να αρνηθούν και να το αποφύγουν, να γλιτώσουν. Όχι, το θέλουν. Εκεί είναι η ζωή. Πρώτος ο Κύριος, λοιπόν. Ο άνθρωπος αμάρτησε, και πρέπει να πεθάνει η αμαρτία. Η αμαρτία είναι αμαρτία, όταν υπάρχει εκείνος που την κάνει, που σκέπτεται αμαρτωλά. Η αμαρτία μόνη της δεν υπάρχει. Ο άνθρωπος αμάρτησε, και πρέπει να πεθάνει, για να πεθάνει το σώμα της αμαρτίας. Και αποθνήσκει ο Κύριος, ο οποίος είναι αναμάρτητος, και φέρει τις αμαρτίες όλου του κόσμου, αλλά επειδή ακριβώς είναι αναμάρτητος και συγχρόνως είναι ο ίδιος ο Θεός, ανίσταται, και νικάται κατά κράτος η αμαρτία. Ζούμε σε μια άγνοια. Να ανησυχήσουμε Μυστήριο μέγα. Και να ξέρουμε, αυτό το μυστήριο δεν μπορούσε να γίνει κατ’ άλλον τρόπο. Τι αξία θα είχε να πεθάνουμε εμείς τώρα, αμαρτωλοί όντες; Και βαπτιζόμαστε λοιπόν -είναι το φοβερό μυστήριο του βαπτίσματος- και εν μυστηρίω, κατά θαυμαστό τρόπο, που ο Θεός το κανόνισε έτσι, γίνεται εκεί όντως αυτό: πεθαίνουμε κι εμείς μαζί με τον Χριστό και πεθαίνει σ’ εμάς το σώμα της αμαρτίας, και ανίσταται κανείς νέος άνθρωπος. Όπως στη Θεία Κοινωνία είναι όντως το σώμα του Χριστού και το αίμα του Χριστού, και όταν κοινωνείς, όντως κοινωνείς το σώμα και το αίμα του Χριστού, όχι όπως λένε οι προτεστάντες ότι αυτό είναι απλώς συμβολικό. Έτσι και εκεί στο μυστήριο του βαπτίσματος όντως πεθαίνει ο άνθρωπος, το σώμα της αμαρτίας, ο άνθρωπος ο αμαρτωλός. αλλά το ότι καθένας πεθαίνει ως προς την αμαρτία και βγαίνει από κει καινούριος άνθρωπος γίνεται επειδή πέθανε ο Χριστός και αναστήθηκε, και γίνεται στο όνομα του Χριστού και της Αγίας Τριάδος. Και τώρα, βαπτισμένοι εμείς όλοι, και είναι σαν να μη βαπτιστήκαμε, πέρα από το ότι είναι γραμμένο στα χαρτιά, σε κάποια ενορία ότι βαπτιστήκαμε. Και είναι βέβαια βασικό αυτό, και δεν μπορούμε να θεωρήσουμε κάποιον βαπτισμένο, αν δεν μπορεί να αποδειχθεί ότι είναι βαπτισμένος. Και αν ένας δεν αποδεικνύεται από πουθενά ότι είναι βαπτισμένος, το πιο καλό που έχει να κάνει είναι να βαπτιστεί. Βαπτισμένοι λοιπόν, αλλά όμως τελικά σαν να είναι κάτι θεωρητικό αυτό. Και εδώ είναι το μεγάλο θέμα. Από κει και πέρα, μετά το βάπτισμα δηλαδή, ο καθένας πρέπει να είναι όπως ο Χριστός. Διότι εν Χριστώ αποθνήσκεις, εν Χριστώ ανίστασαι και εν Χριστώ είσαι νέος άνθρωπος και έχεις μέσα σου το Πνεύμα το Άγιο, και η ζωή σου πρέπει να είναι ζωή Χριστού. Κάθε χριστιανός ορθόδοξος πρέπει να είναι ένας μικρός Χριστός. Και κοιτάξτε τώρα. Το λέμε έτσι, το ξέρουμε λίγο-πολύ, αλλά δεν μας ανησυχεί που δεν είμαστε έτσι. Αυτή την ώρα που είμαστε εδώ και ακούμε ακόμη μια φορά αυτά τα λόγια, να θορυβηθούμε, να ανησυχήσουμε με την καλή έννοια: «Θεέ μου, τι έγινε μ’ εμένα, που κανονικά έπρεπε να ζω όπως εσύ, Κύριε; Τι έγινε;” Δεν ανησυχούμε, δεν θορυβούμαστε, τα παίρνουμε θεωρητικά τα πράγματα, τα βλέπουμε συγκεχυμένα, όπως λέγαμε πιο μπροστά, όχι καθαρά: «Ποιος ξέρει πώς θα είναι· άλλος τα λέει έτσι, άλλος τα λέει αλλιώς”. Ζούμε σε μια άγνοια. Είναι η ζωή μας ζωή Χριστού; Νομίζω σας είπα προχθές, που ρωτήσαμε κάποιον εκεί στην Εσθονία αν είναι χριστιανός και μας είπε «όχι, είμαι άγνωστικιστής”. Και αν προσέξει κανείς αυτά τα πράγματα, το τι τραβάει ο κόσμος, σε τι φοβερή άγνοια είναι, πώς ξεγελιέται προς τα δω, ξεγελιέται προς τα κει, φιλοσοφεί έτσι, φιλοσοφεί αλλιώς, είναι σε μια πλάνη, δεν βρήκε τον Θεό, δεν γνωρίζει τον Θεό, καταλαβαίνετε τι μαρτυρία σύν τοις άλλοις πρέπει να δώσουμε εμείς στον κόσμο όλον, αλλά όχι θεωρητικά· θεωρητικά δεν βγαίνει τίποτε. Πόσος λόγος γίνεται για την Ορθοδοξία! Τι είναι Ορθοδοξία; Ορθοδοξία είναι ο Χριστός. Άμα πάει το πράγμα κάπου αλλού και δεν έχουμε μέσα μας τον Χριστό και δεν είναι η ζωή μας του Χριστού, αληθινά όμως, όχι θεωρητικά, βρισκόμαστε σε πλάνη. Χριστιανοί λένε ότι είναι τόσοι και τόσοι αιρετικοί, αλλά δεν είναι πολύ δύσκολο να καταλάβει κανείς ότι είναι σε μια πλάνη, ότι πέφτουν πάρα πολύ έξω. Και δεν είναι απλώς θέμα διδασκαλίας. Αλλά κι εμείς που έχουμε το όνομα ότι είμαστε ορθόδοξοι, πόσο είμαστε ορθόδοξοι; Και άλλες φορές το έχουμε πει. Τελευταία έγινε τόσος λόγος και με τον Πάπα. Ναι, τι είναι ορθόδοξος; Ορθόδοξος είναι αυτό, ότι έχει κανείς μέσα του τον Χριστό, η ζωή του είναι του Χριστού, είναι ένας μικρός Χριστός, κι αυτό είναι αλήθεια, είναι μια πραγματικότητα· ούτε θεωρητικό είναι ούτε απλώς φανταστικό. Όταν ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς συνεκρούσθη τον 14ο αιώνα με τον Βαρλαάμ και τους άλλους αιρετικούς, οι οποίοι έλεγαν άλλα αντ’ άλλων, για ποιο πράγμα συνεκρούσθη; Γι αυτό εδώ, ότι μέσα στον άνθρωπο, αυτόν τον συνηθισμένο άνθρωπο που ζει στη γη, όταν είναι μέλος της Εκκλησίας και έχει κοινωνία με τον Χριστό και με το Άγιο Πνεύμα μέσα στα μυστήρια της Εκκλησίας, έρχεται η άκτιστη ενέργεια του Θεού και τον μεταμορφώνει αληθινά, όχι θεωρητικά, όχι απλώς στα χαρτιά, στα βιβλία. Μεταμορφώνεται κανείς, και η ζωή του οδηγείται από το Άγιο Πνεύμα· όχι απλώς εμπνέεται από το Άγιο Πνεύμα, αλλά η ζωή του είναι του Αγίου Πνεύματος, και έτσι είναι κανείς πνευματικός άνθρωπος, όπως λέει ο άπ. Παύλος(Α΄ Κορ. 2, 13). Και αλλού και στην Ελλάδα πνευματικοί άνθρωποι, ας πούμε, θεωρούνται όσοι ασχολούνται τάχα με τις φιλοσοφίες, με τις θεωρίες. Από χριστιανικής απόψεως όμως πνευματικός άνθρωπος είναι αυτός που έχει μέσα του το Πνεύμα του Θεού, που οδηγείται από το Πνεύμα του Θεού, που λαλεί μέσα του το Πνεύμα του Θεού και τον αγιάζει. Οι καθολικοί αυτό το παίρνουν θεωρητικά, ότι πιστεύουμε στον Θεό, μας αγαπάει ο Θεός, μας δίνει την Χάρι γενικά και αόριστα, και η όλη βελτίωση στον άνθρωπο γίνεται κατά ηθικό τρόπο. Δηλαδή είσαι λίγο καλός εσύ ως άνθρωπος, και έρχεται ο Θεός και σε βοηθάει και γίνεσαι λίγο καλύτερος. Ας πούμε έχεις λίγη ανθρωπιά, σε βοηθάει ο Θεός και γίνεται λίγο περισσότερη η ανθρωπιά σου. Δηλαδή ο άνθρωπος παραμένει άνθρωπος, και απλώς η Χάρις του Θεού τον βοηθάει. Ο άνθρωπος γίνεται κοινωνός με τον Θεό  Όπως έχουμε πει και άλλη φορά, οι καθολικοί πιστεύουν ότι, όταν έπλασε ο Θεός τον άνθρωπο, τον έπλασε αναμάρτητο με σώμα και ψυχή, αλλά του έδωσε επιπλέον την Χάρι. Δηλαδή έχει ο άνθρωπος το σώμα του και την ψυχή του, αλλά σκέτα αυτά, και επιπλέον του έδωσε ο Θεός την Χάρι, τη θεία Χάρι, αυτό που λέγεται άκτιστος ενέργεια, θείο φως, άκτιστο φως, αυτό που είδαν οι μαθηταί στον Κύριο επάνω στο Θαβώρ. Αντίθετα η Ορθόδοξος Εκκλησία, η αληθινή Εκκλησία διδάσκει ότι αυτή η Χάρις δεν είναι σαν ένα κάτι επιπλέον, αλλά δεν μπορεί ο άνθρωπος να είναι άνθρωπος και να έχει αληθινή επικοινωνία με τον Θεό και να θεώνεται, αν δεν έχει μέσα του, μέχρι τα κατάβαθά του αυτή την άκτιστη ενέργεια. Οι καθολικοί λένε ότι είναι σαν ένα κάτι επιπλέον. Όπως δηλαδή είπαμε προηγουμένως, και μερικοί έτσι το καταλαβαίνουν: Αγωνίζονται, προσπαθούν να πετύχουν μόνοι τους την αρετή. Θυμάστε, λέγαμε χθες ότι δεν μπορείς να μετανοήσεις, αν δεν σου δώσει μετάνοια ο Θεός, δεν μπορείς να αγαπάς, αν δεν σου δώσει αγάπη ο Θεός, δεν μπορείς να έχεις πίστη, αφοσίωση, αν δεν σου τα δώσει ο Θεός. Αλλά για να σου τα δώσει ο Θεός, θέλει να δει ότι το θέλεις και το πιστεύεις έτσι. Δεν είναι θέμα λοιπόν ότι ένας άνθρωπος είναι καλός, έχει και ένα συμπλήρωμα ας πούμε σαν καπέλο την Χάρι. Θυμάστε, τα λέγαμε κάποτε αυτά. Οι καθολικοί πιστεύουν ότι, όταν έπεσε ο άνθρωπος, δεν έγινε τίποτε άλλο, απλώς πήρε ο Θεός την Χάρι, αλλά δεν έπαθε τίποτε ο άνθρωπος· δεν έχει αυτό το επιπλέον ας πούμε. και σήμερα, που λέμε και ξαναλέμε «εμείς οι ορθόδοξοι” κι «εμείς οι ορθόδοξοι”, ποιος ορθόδοξος εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις τα ξέρει έτσι, τα πιστεύει έτσι, τα ποθεί έτσι και προσπαθεί να τα ζήσει έτσι, και πέφτει κάτω και λέει: «Θεέ μου, ήρθες να μας κάνεις έτσι, κι εγώ δεν αναπαύομαι με τίποτε άλλο, ούτε απλώς με το να μάθω γράμματα και ό,τι άλλο ή απλώς κατά ηθικό τρόπο να έχω μερικά καλά στοιχεία. Θέλω, Κύριε, να με κυβερνάς εσύ, να είναι μέσα μου το Πνεύμα σου”.  Αυτό λέει ο άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς τον 14ο αιώνα, ότι δια των ακτίστων ενεργειών του Θεού ο άνθρωπος γίνεται κοινωνός με τον Θεό, θεώνεται δηλαδή, θεώνεται αληθινά, όχι θεωρητικά. Αυτό δεν μπορούσαν να το δεχθούν οι άλλοι. Και φωνάζουμε «ορθόδοξοι” και «ορθοδοξία”, όταν ας πούμε κανείς μας δεν νοιάζεται να ζει έτσι· δεν μας νοιάζει καθόλου, δεν μας ανησυχεί καθόλου το πράγμα. Ζει κανείς κάπως έτσι ως χριστιανός, έχει ένα κάποιο φιλότιμο, έμαθε ας πούμε να είναι φιλακόλουθος κλπ., αλλά τον βλέπουμε, όπως λέγαμε και χθες, να έρχεται, χρόνια χριστιανός, και μέσα η καρδιά του, η ψυχή του να μην έχει καμιά σχέση με τη χριστιανική ζωή, είναι ακατέργαστος εντελώς. Απλώς τηρεί τα προσχήματα και δεν θα αφήσει τον εαυτό του να εκδηλωθεί είτε με τα λόγια του είτε με τη στάση του όπως ο άλλος εκεί στο πεζοδρόμιο, που δεν έχει καθόλου φραγμό. Τι γίνεται; Ο Κύριος παρέδωσε τον εαυτό του εις θάνατον Έτσι λοιπόν ο ίδιος ο Θεός έγινε άνθρωπος και παρέδωσε τον εαυτό του εις θάνατον, ακριβώς για να πεθάνει η αμαρτία, και αναστήθηκε και ανέστησε τον άνθρωπο. Τον ανέστησε με την έννοια ότι ενώθηκε με τον άνθρωπο, καθώς έγινε άνθρωπος ο Κύριος. Αυτός ο άνθρωπος, που είναι και Θεός, πάσχει ανθρωπίνως, εξακολουθεί όμως να είναι και Θεός, δεν χωρίζεται από τη θεότητά του· στο ίδιο πρόσωπο του Χριστού είναι και ο Θεός και ο άνθρωπος. Πεθαίνει λοιπόν ο Χριστός και ανασταίνεται μια για πάντα. Να το προσέξουμε αυτό. Τότε στον παράδεισο τους είπε: «Θα τηρήσετε αυτή την εντολή. Αν δεν την τηρήσετε, θα πεθάνετε”. Και έγινε το κακό. Τώρα δεν ισχύει αυτό. Τώρα είναι ο Χριστός, ο οποίος δεν παρέβη την εντολή του Θεού, αλλά υπάκουσε στο θέλημα του Θεού μια για πάντα. «Ιδού ήκω,… του ποιήσαι το θέλημά σου, ο Θεός».(Εβρ. 10, 7) «Ου ποιώ το θέλημα το εμόν αλλά το θέλημα του πέμψαντός με Πατρός»(Ιω. 6, 38). «Πάτερ, ει δυνατόν παρελθέτω απ’ εμού το ποτήριον τούτο· πλην ουχ ως εγώ θέλω αλλ’ ως συ»(Ματθ. 26, 39). Ο δεύτερος Αδάμ λοιπόν δεν έγινε ανυπάκουος, αλλά έμεινε πιστός στον Θεό Πατέρα. Συγχρόνως όμως με το να πεθάνει εκουσίως, καθώς είναι ενωμένος με τον καθένα μας, πεθάναμε κι εμείς μαζί του και ανασταινόμαστε. Αλλά αυτό να γίνει πράξη όμως, να γίνει πραγματικότητα. Δεν νοείται χριστιανός, αληθινός χριστιανός, όσο κι αν είναι βαπτισμένος. Δεν φταίει το βάπτισμα· φταίει που δεν το έδωσε σημασία ο άνθρωπος. Και αυτά δεν γίνονται με το ζόρι ούτε μαγικά. Μας βαπτίζουν, αλλά κάποια ώρα να το καταλάβουμε ότι βαπτιστήκαμε και να πάθουμε, να συγκλονισθούμε, να σταθούμε ενώπιον του Θεού μετά φόβου και τρόμου: «Θεέ μου, και σ’ εμένα έδειξες αυτή την αγάπη!” Να δείτε πώς προχωράει κανείς μετά. Σε βοηθάει ο Θεός, καθώς βλέπει ότι το κατάλαβες, το δέχθηκες, τον προσκυνάς, τον ευχαριστείς, τον λατρεύεις: «Τίποτε άλλο δεν θέλω, Θεέ μου, αφού με την ενανθρώπησή σου ενώθηκες μαζί μου, και διά του βαπτίσματος ενώνομαι μαζί σου, πεθαίνω μαζί σου και ανίσταμαι μαζί σου και ακολουθώ εσένα”. Μετά θα μας βοηθήσει ο Θεός να είμαστε όντως σαν τον Χριστό. Όχι ότι θα το κατορθώσουμε εμείς· εκείνος θα μας βοηθήσει, αλλά να τα πάρουμε σωστά τα πράγματα, αυτό μένει σ’ εμάς· δεν θα γίνει μαγικώ τω τρόπω. Το βάπτισμα είναι αληθινό, γίνεται το μέγα μυστήριο, γίνεται η αλλαγή αυτή, αλλά όταν εσύ ενηλικιωθείς, όπως λένε οι Πατέρες, και μπορείς να σκέπτεσαι πλέον ως λογικό πλάσμα, εάν δεν το καταλάβεις αυτό, εάν δεν το δεχθείς, εάν δεν διατεθείς έτσι και δεν προσφερθείς έτσι, εάν δεν ανησυχήσεις αλλά βουλιάξεις μέσα στα βάσανα της ζωής και χαθείς εκεί, εφόσον τα παίρνεις έτσι τα πράγματα, θα μείνει μαγικό τρόπον τινά το βάπτισμα για σένα. \Θα μας πετάξει πέρα ο Θεός \Και ενώ ορθόδοξος χριστιανός σημαίνει αυτό, ότι έχεις μέσα σου τον Χριστό, το Πνεύμα το Άγιο, ότι είσαι μέσα στην Εκκλησία, που είναι το σώμα του Χριστού, αλλά όχι απλώς θεωρητικά, τελικά δεν συμβαίνει έτσι. Και τελικά μπορεί ακόμη περισσότερο να κατηγορηθούμε εμείς και να τιμωρηθούμε, να μας πετάξει πέρα ο Θεός, την ώρα που ενώ θα έπρεπε έτσι να ζούμε, και το φωνάζουμε και το λέμε «είμαστε ορθόδοξοι”, τελικά δεν ζούμε καθόλου έτσι και η όλη στάση μας μοιάζει σαν να περιφρονούμε, σαν να μη θέλουμε να καταλάβουμε, σαν να μη θέλουμε να δεχθούμε.  Και το μπαλώνουμε το πράγμα: «Άλλος τα λέει έτσι, άλλος τα λέει αλλιώς, δεν ξέρουμε ποιά είναι η αλήθεια”. Όχι. Το θέμα της σωτηρίας είναι ξεκαθαρισμένο. Αν θέλεις να βρεις τον δρόμο της σωτηρίας και να βαδίσεις αυτόν τον δρόμο, μη φοβάσαι, δεν υπάρχουν δρομάκια να κάνεις λάθος, να πας από δω κι από κει.  Αν λοιπόν ακόμη δεν έχεις μέσα σου τη σωτηρία και δεν βαδίζεις με την αίσθηση, με τη συνείδηση ότι βαδίζεις τον δρόμο της σωτηρίας, δεν ξύπνησες ακόμη, δεν νοιάζεσαι, ποιος ξέρει πώς τα πήρες και ξεγελιέσαι. Και από κει και πέρα βέβαια είναι άχαρη η ζωή μας, παρά το ότι είμαστε χριστιανοί ορθόδοξοι.  Απαρνησάσθω εαυτόν» Εάν ανοίξουμε τα βιβλία που αναφέρονται στους τρείς πρώτους αιώνες, που περιέχουν τα μαρτυρολόγια, θα βρούμε εκεί κανένα χριστιανό που να παίρνει τα πράγματα όπως εμείς; «Πω πω, τι βάσανα έχουμε, τι δυσκολίες έχουμε, κινδυνεύουμε από δω, κινδυνεύουμε από κει!” Τίποτε, πουθενά. Χαρά μεγάλη.  Πιστεύουν όμως, δεν είναι σαν να μην ξέρουν τι γίνεται. Έχουν το φως του Θεού, το Πνεύμα του Θεού και καταλαβαίνουν ότι όλα αυτά τα επιτρέπει ο Θεός· όπως ο ίδιος ο Κύριος πήγε εκουσίως στο πάθος, και γι αυτούς έτσι τα κανόνισε ο Θεός, και πηγαίνουν με χαρά μεγάλη.Και δεν πηγαίνουν θεωρητικά, ας πούμε το πήραν έτσι, το πίστεψαν έτσι, το νιώθουν έτσι και μέθυσε η ψυχή τους. Το μαχαίρι δεν είναι θεωρητικό, το μαχαίρι κόβει. Το μαστίγιο και όλα τα άλλα που γίνονται είναι πραγματικά, και μόνο αν είσαι πραγματικά του Χριστού και έχεις μέσα σου το Πνεύμα του Χριστού, το Άγιο Πνεύμα και τον ίδιο τον Κύριο, θα αντέξεις, αλλιώς δεν αντέχεις ούτε το επιθυμείς ούτε το ποθείς· όπου φύγει φύγει.

Εδώ μερικά μικροπραγματάκια παθαίνουμε στη ζωή, που τα επιτρέπει ο Κύριος για να δοκιμαστούμε λίγο, για να δει κι εκείνος, να δούμε κι εμείς αν ταρασσόμαστε ή δεν ταρασσόμαστε, αν τον αγαπούμε ή δεν τον αγαπούμε, αν τον ακολουθούμε, και τα χάνουμε αμέσως και βουλιάζουμε. «Τι βάσανα έχουμε, τι δυσκολίες έχουμε, πώς θα τα βγάλουμε πέρα!” Και καμιά σχέση με το να μαρτυρήσουμε για τον Χριστό, να πάθουμε για τον Χριστό, να πονέσουμε. Όχι ότι ο Χριστός θέλει να μας βλέπει να υποφέρουμε. Πρώτος ο Κύριος ακολούθησε αυτόν τον δρόμο, έπειτα οι μάρτυρες, και καλούμαστε όλοι να ακολουθήσουμε αυτόν τον δρόμο: απαρνείσαι τον εαυτό σου. Σε άλλες εποχές η απάρνηση αυτή για τον καθένα ήταν διαφορετική, σ’ εμάς είναι έτσι. Δεν θα ρθουν κάποιοι να μας πιάσουν αυτή την ώρα, να μας φυλακίσουν, να μας απειλήσουν, να μας μαστιγώσουν ή και να θελήσουν να μας κόψουν το κεφάλι. Όχι, δεν θα γίνει αυτό, αλλά είναι τόσα άλλα που πρέπει να σηκώσουμε κι εμείς όπως οι μάρτυρες: εξίσου έτσι να πιστεύουμε στον Χριστό, να απαρνούμαστε τον εαυτό μας, να απαρνούμαστε την αμαρτία, την πλάνη, ό,τι δεν είναι Χριστός, και να ακολουθούμε τον Χριστό.






~** ~ ΠΛΑΤΑΝΙΑ ΑΥΛΩΝΑΣ , Συναυλία Χρ. Νικολόπουλου στο Θέατρο Νότα Αρνάκουρου , Πύργος Μπάρμπα-Αλέκου  - Κ. Αρνάκουρου την Παρασκευή 17 -08-2018 , βραβεύσεις :
1~*Πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Θέατρο Νότα Αρνάκουρου ΧΡ. Νικολόπουλος : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213641415683176/  .-
2~*Πλατάνια Αυλώνα ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ 17-08-2018: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213641570847055/  .-
3~*Απονομή πλακέτα στον Χρ. Νικολοπούλου Πλατάνια Παρασκευή 17-08-2018 : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213643073524621/  .-
4~*Από συναυλία Χρ. Νικολόπουλου στα πλατάνια 17-08-2018 Ασπασία Στρατηγού και Στέλιος Διονυσίου....:  
5~*πλατάνια από συναυλία Χρ. Νικολόπουλου 17-08-2018 Στράτος Διονυσίου και Ασπασία Στρατηγού... : 
6~*Συναυλία, Χρ. Νικολόπουλου στα πλατάνια 17-08-2018 Στέλιος Διονυσίου και Ασπασία Στρατηγού.. : 
7~*Στέλιος Διονυσίου 17-08-2018 πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ μαζί με Στέλιο Διονυσίου και Ασπασία Στρατηγού: 
8~*Από συναυλία Χρ Νικολόπουλου στα πλατάνια 17-08-2018 Διονυσίου και Στρατηγού: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213644872329590/  .-
9~*Συναυλία Χρ. ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΥ ΣΤΑ ΠΛΑΤΑΝΙΑ 17-08-2018 Στέλιος Διονυσίου και Ασπασία Στρατηγού: 
10 ~*Στέλιος Διονυσίου συναυλία πλατάνια 17-08-2018 Αυλώνα ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Διονυσίου και Ασπασία Στρατηγού. : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213645059454268/  .-
11 ~*Πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Θέατρο Νότα Αρνάκουρου 17-08-2018 ενημέρωση για θέατρο: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213645351941580/  .- 
12 ~*Θέατρο Αρνάκουρου στα Πλατάνια Αυλώνας Ν. Μεσσηνίας συναυλία Χρ. Νικολόπουλος και βραβεύσεις μαθητών Γυμνασίου Λυκείου 17-08-2018: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213645596947705/   .-
13 ~*Πλατάνια Αυλώνας  17-08-2018 βραβεύσεις στο θέατρο Αρνάκουρου 17-08-2018: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213645772072083/ .-
 14 ~* Βύρων Πολύδωρας στα πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Θέατρο Νότα Αρνάκουρου 17-08-2018: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213646254284138/ .-
15 ~*Ελένη Αληφέρη στο θέατρο Αρνάκουρου στα πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Θέατρο Νότα Αρνάκουρου 17-08-2018 βραβεύσεις: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213646402447842/ .-
16 ~*Ο Δήμαρχος Τριφυλίας ΄Κατσίβαλας …στα πλατάνια ΜΕΣΣΗΝΊΑΣ Θέατρο Νότα Αρνάκουρου 17-08-2018 : https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213646625413416/ .-
17 ~* Λίγα λόγια για Θέατρο Νότα Αρνάκουρου 17-08-2018 ενημέρωση: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213648239253761/ .-
18~* Βράβευση Χρ. Νικολόπουλου στα Πλατάνια Ν. Μεσσηνίας 17-08-2018: https://www.facebook.com/stamatios.n.skoulikas/videos/10213648930431040/ .- 
19 ~ 

 1~ Από συναυλία Χρ  Νικολόπουλου στα Πλατάνια Αυλώνας 17/08/2018:
 2~ Πλατάνια Αυλώνα συναυλία 17/08/2018:
3 ~Στα  Πλατάνια Αυλώνας συναυλία Χρ  Νικολόπουλου 17 /08/2018: https://youtu.be/E1ayep1QN7s .-
4 ~Συναυλία Πλατάνια Μεσσηνίας  Χρ  Νικολόπουλου 17/08/2018:  https://youtu.be/ylS_WWS9Y5o .-
5 ~Χρ   Νικολόπουλος συναυλία στα Πλατάνια Μεσσηνίας 17/08/2018: https://youtu.be/DFKVl32_8lo .-
6~ Πλατάνια θέατρο Αρνάκουρου συναυλία 17/08/2018:
7~Στέλιος Διονυσίου συναυλία Πλατάνια Μεσσηνίας 17/08/2018: 
8~ Διονυσίου Στέλιος στα Πλατάνια 17/08/2018:
 https://youtu.be/2Dq8ev0xoJM .-

~**  Το ομολογούν στον ΣΥΡΙΖΑ! Ο Τσίπρας έκανε το ΧΑΤΙΡΙ του Ερντογάν…
~  Επιβεβαιώθηκε το voicenews.gr σχετικά με τον λόγο που ο Ρ.Τ. Ερντογάν αποφάσισε να αφήσει ελεύθερους τους δύο Έλληνες στρατιωτικούς.  Όπως είχαμε γράψει (δείτε ΕΔΩ), ο Αλέξης Τσίπρας «παρέδωσε» τη Θράκη στον Τούρκο πρόεδρο με αντάλλαγμα την απελευθέρωση των δύο Ελλήνων. Σήμερα, έρχεται ένας βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ να το ομολογήσει. Με αφορμή την απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης που δημοσιεύτηκε στην ΔΙΑΥΓΕΙΑ και διορίζονται προσωρινώς Τοποτηρητές μουφτήδες στις Μουφτείες Ξάνθης και Κομοτηνής, ο βουλευτής Ξάνθης του ΣΥΡΙΖΑ, Γρήγορης Στογιαννίδης μιλώντας στην ΕΡΤ παραδέχθηκε πως:
«Οι τοποτηρητές που διορίστηκαν με απόφαση της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Ανατολικής Μακεδονίας & Θράκης είναι προσωρινοί και ο στόχος της Κυβέρνησης είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο νομικό πλαίσιο για να εκλέγονται οι θρησκευτικοί ηγέτες της μειονότητας που είναι οι Μουφτήδες». Ουσιαστικά, ο κος Στογιαννίδης επιβεβαίωσε όσα υποστήριζε καιρό τώρα η Άγκυρα. Ότι δηλαδή ο Έλληνας Πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας, στη συνάντησή του με τον Τούρκο Πρόεδρο Ταγίπ Ερντογάν στις Βρυξέλλες κατά την Σύνοδο του ΝΑΤΟ, υποσχέθηκε ότι πλέον θα εκλέγονται οι Μουφτήδες της Θράκης από την μουσουλμανική μειονότητα και δεν θα διορίζονται από το ελληνικό κράτος, όπως συνέβαινε μέχρι τώρα.
*** Ιερά Μονή Σιδερόπορτας στο Καρβέλι Ν. Μεσσηνίας :
Ι. ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΣΙΔΕΡΟΠΟΡΤΑ
Η Σιδερόπορτα, η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου βρίσκεται κοντά στο χωριό Καρβέλι. Χτίστηκε το 1586 και αρχικά ονομαζόταν Παναγία η Περίβλεπτος. Το σημερινό της όνομα οφείλεται στη σιδερένια πόρτα της, η οποία δωρίθηκε στη Μονή το 1623. Πρόκειται για το καλύτερα διατηρημένο από τα Μοναστήρια της Αλαγονίας.Αποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι ΜεσσηνίαςΑποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας
Αποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας Î‘ποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας
Αποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας Î‘ποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας
Αποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας Î‘ποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας

Αποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας Î‘ποτέλεσμα εικόνας για .Ι.Μονή Σιδερόπορτας Καρβέλι Μεσσηνίας

ΤΑ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙΑ ΤΗΣ ΑΛΑΓΟΝΙΑΣ
  
πατήστε για μεγέθυνση
Ι. ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΣΙΔΕΡΟΠΟΡΤΑ
πατήστε για μεγέθυνση
Ι. ΜΟΝΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΜΕΛΕ
πατήστε για μεγέθυνση
Ι. ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΜΑΔΡΑΤΣΙ
Στην περιοχή της Αλαγονίας, περίπου 30 χιλιόμετρα από τη μεσσηνιακή πρωτεύουσα, εντοπίζεται σημαντική παρουσία μνημείων της Βυζαντινής εποχής, κυρίως Μοναστήρια.
Ι. ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΜΑΔΡΑΤΣΙ
Η Ι. Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου, Μαρδάτσι ή Μαδράκι, οικοδομήθηκε το 1504, στην περιοχή της Νέδουσας. Στην περίοδο της Τουρκοκρατίας χρησιμοποιήθηκε ως καταφύγιο και ως ορμητήριο των αγωνιστών της Επανάστασης. Κατά την παράδοση, η Μονή δεν καταπατήθηκε ποτέ από τους Οθωμανούς.
Ι. ΜΟΝΗ ΚΟΙΜΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΘΕΟΤΟΚΟΥ - ΣΙΔΕΡΟΠΟΡΤΑ
Η Σιδερόπορτα, η Ιερά Μονή Κοιμήσεως της Θεοτόκου βρίσκεται κοντά στο χωριό Καρβέλι. Χτίστηκε το 1586 και αρχικά ονομαζόταν Παναγία η Περίβλεπτος. Το σημερινό της όνομα οφείλεται στη σιδερένια πόρτα της, η οποία δωρίθηκε στη Μονή το 1623. Πρόκειται για το καλύτερα διατηρημένο από τα Μοναστήρια της Αλαγονίας.
Ι. ΜΟΝΗ ΑΓΙΟΥ ΙΩΑΝΝΟΥ ΘΕΟΛΟΓΟΥ
Η Ιερά Μονή Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου χτίστηκε στις αρχές του 18ου αιώνα απέναντι από το χωριό της Αλαγονίας. Σήμερα σώζεται μόνο ο μικρός ναΐσκος του.
Ι. ΜΟΝΗ ΤΙΜΙΟΥ ΠΡΟΔΡΟΜΟΥ - ΜΕΛΕ
Το Μελέ, η Ιερά Μονή του Τιμίου Προδρόμου, έχει πάρει το όνομά του από το κοντινό Κάστρο Μελέ, πολύ κοντά στο χωριό της Αρτεμισίας. Οικοδομήθηκε το 17ο αιώνα και σήμερα διασώζεται ο βυζαντινός ναός, οποίος καλύπτεται σχεδόν ολόκληρος από αγιογραφίες. Κατά το 18ο αιώνα στη Μονή λειτουργούσε σχολή με δασκάλους-μοναχούς που δίδασκαν θεολογία, φιλοσοφία, γεωγραφία, μαθηματικά και αρχαία ελληνικά.

*** Αύριο, Τετάρτη 23 Αυγούστου 2017, στα εννιάμερα της Παναγίας, όπως τα ονομάζει ο λαός μας, εορτάζουν ο Ιερός Ναός «Παναγίτσα» επί της οδού Αλαγονίας και η Μονή «Παναγία η Σιδερόπορτα» στο Καρβέλι.-
~ **    
~ *  
Με την ευλογία και την πατρική αγάπη  του σεπτού  ποιμενάρχου μας Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσσηνίας κκ. Χρυσόστομου η περιοχή Αιμυαλών, που εξακτινώνεται στο ορεινό χωριό Καρβέλι Μεσσηνίας και η Ιερά Μονή Σιδερόπορτας, υποδέχτηκε μετά από τετρακόσια (400) χρόνια την θαυματουργή εικόνα της Παναγίας των Αιμυαλών από την ιστορική Ιερά Μονή Αιμυαλών της Γορτυνίας, που βρίσκεται στο φαράγγι του Λούσιου και σε  ένα εντυπωσιακό τοπίο, 3 χιλ. από τη Δημητσάνα και είναι κτισμένη στη ρίζα ενός μεγάλου βράχου, σχεδόν μετέωρη, σε κοιλότητα της χαράδρας του χειμάρρου Ίσβορα, έπειτα από άδεια του Σεβασμιώτατου Μητροπολίτου Γόρτυνας και Μεγαλουπόλεως κκ. Ιερεμία προς τιμήν της εορτής της αποδόσεως της Κοιμήσεως της Υπεραγίας Θεοτόκου.
Την εικόνα της Παναγίας υποδεχτήκαν οι κάτοικοι του πανέμορφου χωριού Καρβελίου, που βρίσκεται μέσα στην καρδιά του Ταϋγέτου  και συνορεύει με την περιοχή του συνοικισμού των Αιμυαλών, όπου έγινε μια δέηση μέσα σε ένα έντονα πανηγυρικό και συγκινησιακό κλίμα με τον ήχο της καμπάνας που ηχούσε χαρμόσυνα μεταφέροντας έτσι αυτήν την πνευματική χαρά σε όλους τους πιστούς.
         Στην ιστορική και πάλαια Μονή της Σιδερόπορτας έγινε η επίσημη υποδοχή της ιεράς θαυματουργής εικόνας και του τίμιου λείψανου της χείρας της μεγαλομάρτυρας και αθλοφόρου Αγίας Παρασκευής. Η Μονή Σιδηρόπορτας, που ευρίσκεται κοντά στο χωριό Καρβέλι, της περιοχής Αλαγονίας, του Δήμου Καλαμάτας και στις δυτικές υπώρειες του Ταϋγέτου , ανέκαθεν υπήρξε ανδρικό μοναστήρι και στα χρόνια της δουλείας πηγή φιλανθρωπίας, κρυφό σχολειό και κρυ­σφύγετο αγωνιστών της Ελληνικής Επαναστάσεως. Το όνομα της Μονής «Σιδηρόπορτα» προήλθε από τη σιδερένια πόρτα, που έφερε από την Κωνσταντινούπολη ο Μεθώνης Παρθένιος και τοποθέτησε στην κεντρική είσοδο για την ασφάλεια του μοναστηριού, γράφοντας χαρακτηριστικά, να "αγροικιέται αιωνίως".
Η υποδοχή έγινε στον εξωτερικό περίβολο της Μονής από τον ηγούμενο της ιεράς Μονής του Βουλκάνου Πανοσιολογιότατο Αρχιμανδρίτη πατερά Προκόπιο και τον Πανοσιολογιότατο Αρχιμανδρίτη πατερά Τιμόθεο, αλλά και από τον Ευλαβέστατο ιερέα πατέρα Βασίλειο Βεργινιάδη, ο όποιος ακούραστος και πάντα με ανιδιοτελή αγάπη προσπαθεί όλα αυτά τα χρόνια να αναστήσει τα χωριά και τα εκκλησάκια της Νέδουσας και της ευρύτερης περιοχής.
Μετά τον πανηγυρικό εσπερινό ο ηγούμενος της Ιεράς Μονής Αιμυαλών, που συνόδευε την ιερά εικόνα της παναγίας και το ιερό και τίμιο λείψανο της μεγαλομάρτυρας αθλοφόρου Αγίας Παρασκευής  Πανοσιολογιότατος Αρχιμανδρίτης πατέρας Δαμασκηνός, ομίλησε στο πυκνό εκκλησίασμα  και αναφέρθηκε στην ιστορία της εικόνος και της Μονής αλλά και στην ιδιαίτερη σχέση με την περιοχή, αφού το προσωνύμιο το έχει λάβει από την περιοχή αυτή.
Ευχαρίστησε θερμά για την πρόσκληση της φιλοξενίας και για την αγάπη του τον ποιμενάρχη μας Σεβασμιώτατο Μητροπολίτη  Μεσσηνίας κκ. Χρυσόστομο.  
Βέβαια, διευκρίνισε για την απορία πολλών «τι» σημαίνει η λέξη Αιμυαλών λέγοντας ότι σύμφωνα με την άποψη καθηγητών πανεπιστημίων είναι ομηρική λέξη, που την συναντάμε στην Οδύσσεια του Ομήρου και σημαίνει η γλυκιά ή η τραβηχτική, όπως η Παναγία μας είναι τραβηχτική με την γλυκύτητα της για να απαλύνει την ψύχη μας από τον πόνο, την κούραση και την αμαρτία του κάθε ανθρώπου.
          Επιπλέον, συμπλήρωσε στην αξιόλογη και διευκρινιστική  ομιλία του πώς η Μονή Αιμυαλών ιδρύθηκε το 1608, από τον Ιερομόναχο Γρηγόριο Κοντογιάννη και την αδερφή του μοναχή Ευπραξία Παϊσία Κοντογιάννη, που κατάγονταν από το χωριό Αιμυαλοί  του Νομού Μεσσηνίας  απ' όπου πήρε και το όνομά της, καθώς έκανε αναφορά πρωτίστως στο θαύμα που έκανε στην Μεσσηνία σε ένα κωφάλαλο παιδάκι που χάριν της Παναγίας των Αιμυαλών βρήκε την ομιλία του και αργότερα στο θαύμα που έκανε στην Δημητσάνα σε μια γυναίκα δικηγόρο καρκινοπαθή στο πέμπτο στάδιο, η οποία οραματιζόταν στον ύπνο της την Παναγία των Αιμυαλών και όταν τελικά βρήκε που βρίσκεται η Μονή και  όταν τελικά την επισκέφτηκε βρήκε την υγειά της.
         Μετά το τέλος του πανηγυρικού εσπερινού ακολούθησε παραδοσιακό γλέντι στον εξωτερικό περίβολο της Μονή, σε ένα ειδικά διαμορφωμένο χώρο κάτω από τα πλατύφυλλα πλατάνια και τα τρεχούμενα κρύα νερά από τις δροσερές πηγές που αναβλύζουν από τον Ταϋγετο, υπό την διοργάνωση του δραστήριου πολιτιστικού συλλόγου «Η ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΣ ΣΙΔΕΡΟΠΟΡΤΑΣ» και του ακούραστου προέδρου του χωριού Καρβελίου, του κυρίου Ιωάννη Ίσσαρη.  
        Τον εφετινό εορτασμό λάμπρυναν με την παρουσία τους στρατιωτικές,  πολιτικές, δημοτικές και τοπικές αρχές από τον Δήμο Καλαμάτας, αλλά και εκπρόσωποι διάφορων φορέων από τα όμορα χωριά.  
         Αξίζει να σημειωθεί πως την κύρια ημέρα της εορτής τελέστηκε πανηγυρική ιερά λειτουργία από τον ποιμενάρχη μας  Σεβασμιώτατο  Μητροπολίτη  Μεσσηνίας κκ. Χρυσόστομο. 


*** ΒΙΝΤΕΟ για γερά νεύρα! Ο Πάνος Καμμένος και οι… κόκκινες γραμμές του – Έγιναν όλες ΣΤΑΧΤΗ…

Ο Πάνος Καμμένος έχει γίνει ανέκδοτο μετά τις δεκάδες απειλές του για παραίτηση, οι οποίες πολλές φορές έγιναν…  υπό τη μορφή κόκκινων γραμμών, οι οποίες ΟΛΕΣ ξεπεράστηκαν και με το παραπάνω. Το παρακάτω βίντεο είναι πραγματικά για γέλια και για κλάματα, αφού δείχνει το πόσο πολύ δεν ενδιαφέρουν τον Πάνο Καμμένο οι… καρέκλες.
Δείτε και κρατήστε την ψυχραιμία σας:








Τον Πάνο Καμμένο δεν τον ενδιαφέρουν οι καρέκλες.
Δείτε τις κόκκινες γραμμές του.


*** ΒΙΝΤΕΟ από ημερήσια εκδρομή διαδρμή Κυπαρίσσι - Ι.Μ. Ζερμπίτσας  Ξηροκάμπι Λακωνίας 19-08-2018 :
1~* Άγιος Δημήτριος Λακωνίας  ενημέρωση από Ελένη 19/08/2018: 
2~* Γεράκι Λακωνίας ενημέρωση από Ελένη  19/08/2018:
3~* Ενημέρωση από Τόλη διαδρομής 19/08/2018:
4~* Κυπαρίσσι Λακωνίας  ενημέρωση από Ελένη 19/08/2018: 
https://youtu.be/BMVbJ4Q0hGU
5~* Κρεμαστή   Χάρακας Λακωνίας  ενημέρωση από Ελένη 19/08/2018: https://youtu.be/aFXYiUmyaac
6~* Χωριό Χάρακας Λακωνίας 19/08/2018:
https://youtu.be/nt8X3e4edzI  .-   



***

***

***

***

~

*** Αθλητικά Νέα :

***

***

 ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ  ΑΥΓΟΥΣΤΟΣ  2018  : 
~* ARFARA τα NΕΑ μας  Η Εφημερίδα μας ,Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  01 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ  2018 .ΚΑΛΟ ΜΗΝΑ  για  όλους μας  ! : http://vlasiosarfara.blogspot.com/2018/07/arfara-n.html .- 
~* ARFARA  NEWS ΑΡΦΑΡΑ ΝΕΑ  Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Πέμπτη  02 Αυγούστου 2018  : http://vlasisarfarablogspot.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-
~*  ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Παρασκευή  03  Αυγούστου 2018  : http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-
~* 
 ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .Σάββατο 04 Αυγούστου 2018 : http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html 

~* ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα  ΝΕΑ μας  Στο αγιάζι της ενημέρωσης  . Κυριακή 05 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2018 : http://vlasiosarfara.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-  
~* ARFARA  NEWS  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Δευτέρα 06 Αυγούστου 2018 . Εορτή ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΟΣ :  http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .- 
~ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας  Στο αγιάζι της ενημέρωσης .
Τρίτη 07 Αυγούστου  2018* :  http://snsarfara.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-  ~*~*ΒΙΝΤΕΟ-ΣΕΛΙΔΕΣ ,   Τετάρτη 08 Αυγούστου 2018 . : 
http://snsarfara.blogspot.com/2018/08/08-2018.html .-    
~*ARFARA NEWS  ΑΡΦΑΡΑ   τα  ΝΕΑ μας  Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Πέμπτη 09  Αυγούστου  2018 : http://vlasiosarfara.blogspot.com/2018/08/arfara-news_9.html .- 
~*~* ARFARA NES  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας  Στο αγιάζι της ενημέρωσης .Παρασκευή 10  Αυγούστου  2018 : http://vlasisarfarablogspot.blogspot.com/2018/08/arfara-nes.html .-  ~*ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης  Σάββατο 11 Αυγούστου 2018  : http://arfara-kalamata-greece.blogspot.com/2018/08/arfara-news-11-2018.html .- 
 ~ **ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Κυριακή 12 Αυγούστου 2018  :http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2018/08/arfara-news_12.html .- 
~**ARFARA NEWS  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Δευτέρα 13 Αυγούστου 2018   : http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2018/08/arfara-news_12.html .-
~*ARFARA NEAS  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .'  Τρίτη 14 Αυγούστου  2018 . :http://snsarfara.blogspot.com/2018/08/arfara-neas.html .-  
 ~*~* ARFARA NWES ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας  Στο αγιάζι της ενημέρωσης , Τετάρτη  15  Αυγούστου  2018 : http://stamos-dynami.blogspot.com/2018/08/areara-nwes-15-2018.html
~*ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης . Πέμπτη 16 Αυγούστου  2018  : http://arfara-messinias-stamos-2010.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-
~*ARFARA NEWS  ΑΡΦΑΡΑ τα  ΝΕΑ μας   Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  Παρασκευή 17 Αυγούστου 2018 :  http://httpdimmetoparfarablogspotcom.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .- 
~*ARFARA NEWS ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  Σάββατο 18 Αυγούστου 2018   : http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-
~*ARFARA NEWS  ΑΡΦΑΡΑ τα ΝΕΑ μας Στο αγιάζι της ενημέρωσης .  Κυριακή 19 Αυγούστου 2018 : http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2018/08/arfara-news.html .-
~* ~**   BINTEOΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ   ...ΒΙΝΤΕΟΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ:  https://twitter.com/stamos01  .-   
1. – Stamatios   Skoulikas =  Stamatios Skoulikas  ,http://www.youtube.com/stamos01 ,   6427  video.  -    ΣταματηςΣκουλικας  
2. - Stamos Skoulikas =        Stamos Skoulikas          stamos011947
http://www.youtube.com/stamatios01   ,    3917   video.     σταμοςσκουλικας ,  
3. - Vlasis Skoulikas =   Vlasis Skoulikas , +Stamos ,. 
http://www.youtube.com/vlasiskal  .  =    4101  video-https://plus.google.com/u/0/+VlasisSkoulikas/posts?csrc=yt&cfem=1  ,.-βλάσης σκούλικας ,
Σύνολον                                  14.445    βίντεο   .-  
https://twitter.com/stamos01  .-
https://twitter.com/StamatiosS .- 
https://www.facebook.com/stamatios.skoulikas.3 ΣΤΑΜΑΤΗΣ  
https://www.facebook.com/stamatios.skoulikas.1   .-   Vlasis

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΚΑΙ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΙΚΗ ΅

ΑΡΦΑΡΑ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ